AVLSBESKRIVELSESARRANGEMENT 2020

Avl- og sundhedsudvalget inviterer til avlsbeskrivelsesarrangement

Lørdag den 29. august 2020

Lillebæltsskolen, Skippervej 1, 5500 Middelfart

Kl. 10:00 – ca. 17:00

HVAD SKAL DER FOREGÅ:

3 kompetente dommere gennemgår hunden fra snude til halespids og bedømmer bl.a. også hundens bygning og bevægelser. Herudover skal hunden igennem en lille adfærdstest.

Efter den enkelte hunds beskrivelse får man en kort vurdering om dennes svagheder og stærke sider og råd om, hvad man bl.a. skal kikke efter, når man skal vælge en avlspartner. Alle Bernere med DKK- stamtavle kan være med, hvis de opfylder deltagerkravene, som er beskrevet nedenfor. Dette arrangement er ikke en konkurrence, som en udstilling f.eks., men et sted hvor du kan få en grundig beskrivelse af din Berner.

BEVIS:

Beskrivelsen vil blive udleveret på dagen og herudover vil den blive lagt på hjemmesiden med resultaterne fra alle de beskrevne hunde i en samlet fil. Der vil også blive taget billeder af hver enkelt hund, som vil blive sat ind i beskrivelserne på hjemmesiden.

DELTAGERKRAV:

Hunden skal have DKK-stamtavle. Den skal være HD/AD fotograferet og tæver skal være fyldt 18 måneder. Hunden skal opfylde Berner Sennen klubbens etiske avlsanbefalinger og må ikke besidde de i FCI racestandarden beskrevne diskvalificerende fejl. Se Racestandarden og de etiske anbefalinger på hjemmesiden –

http://berner-sennen.dk/wp-content/uploads/indbydelser/045-berner_sennenhund.pdf

https://berner-sennen.dk/klubben/avls-og-sundhedsudvalg/etiske-avlsanbefalinger/

 

PRIS:

Medlemspris: kr. 800 pr. hund

Ikke medlem: kr. 1.600 pr. hund

TILMELDING:

Tilmelding senest den 16.august 2020 først til mølle – max 25 deltagere.

Tilmelding og betaling: via hundeweb Dansk Berner Sennen Klub – Aktivitere.

https://www.hundeweb.dk/dkk/secure/openPage/paameldingProve/steg1.html?refnr=92-20008

Samt ved at udfylde formularen herunder

 

SPØRGSMÅL: Kontakt ASU, hvis I har spørgsmål – Dorte tlf. 61 37 37 79/ Inge tlf. 40 98 18 41

 

DOMMERE:

Annette Bystrup (DK), Birgitte Gothen (DK) og Maria Harthin (DK).

Vedrørende COVID-19

ASU sørger for, at der er tilgængelige værnemidler i form af håndsprit, overfladedesinfektion og handsker. De nuværende retningslinjer (15.07.2020) er vedhæftet, men vær opmærksom på, at de kan være opdateret inden arrangementet. Hvis du har symptomer på Corona-19 virus skal du kontakte din læge og melde afbud til Dorte.

https://www.sst.dk/da/udgivelser/2020/covid-19-forebyggelse-af-smittespredning

Vi har, som ved tidligere arrangementer, brug for frivillige til at assistere, når hundene skal udfordres mentalt.

 

Der vil være mulighed for at købe lidt mad fra grillen samt kaffe mm.

Vi glæder os til at se jer

Hilsen ASU

reCAPTCHA is required.